Introduzione à a Produzione è Applicazione di Tessuti Non-Tessuti Meltblown
U prucessu di produzzione di tessuti non tessuti meltblown hè di aduprà aria calda ad alta velocità per disegnà u flussu sottile di fusione di polimeri estrusi da l'orificiu di a matrice, formendu cusì fibre ultra-fini è cundensendu nantu à u cortina nettu o rulli, è affidendu nantu à Bonds stessu per diventà un tessutu non tissutu.
Cunfrontu di fibre sbuffulate è di fibre spun-bond:
● Lunghezza fibra: Spunbond hè un filamentu, u meltblown hè una fibra corta.
● Forza di fibra: Forza di fibra Spunbond> Forza di fibra Meltblown.
● Finezza di a Fibra: A fibra meltblown hè più fina di a fibra spun-bond.
I dispositivi di soffiamentu di fusione sò divisi in tippi orizontali è verticali secondu i so metudi di piazzamentu.
1. Flussu di prucessu è attrezzature
Prucessu meltblown
Preparazione di polimeri → estrusione di fusione → pompa di misurazione → fusione di l'assemblea di muffa di fusione → fusione di allungamentu di stizza → raffreddamentu → dispositivu di ricezione
Attrezzatura inclusa in a linea di produzione di tessuti non tessuti pp meltblown
Attrezzatura principale: alimentatore, estrusore a vite, pompa dosatrice, assemblea di muffa fusa, compressore d'aria, riscaldatore d'aria, dispositivu di ricezione, dispositivo di bobina. Per pruduce poliester è altre materie prime, hè necessariu ancu un dispositivu di asciugatura di chip.
Attrezzatura ausiliaria: fornu di pulizia di die, dispositivu di applicazione elettrostatica, è dispositivo di spruzzatura, ecc.
1. Alimentatore
Installatu nantu à a tramoggia di l'extrusore. A funzione di l'alimentatore hè di aspirà e fette di polimeru in a tramoggia di l'extrusore a vite. Di solitu hà una funzione automatica. A quantità d'alimentazione per unità di tempu pò esse stabilita secondu a pruduzzioni di tutta a linea di produzione.
2. Estrusore a vite
3. Pompa di misurazione
4. Assemblea di testa di die die Meltblown
L'assemblea di a matrice hè a parte più critica di l'attrezzatura fonduta, cumpresu principalmente:
1. Sistema di distribuzione di fusione di polimeri
2. Sistema di testa di Die
Sistema di distribuzione di fusione di polimeri
U sistema di distribuzione di fusione di polimeri pò assicurà chì a fusione di polimeru scorri uniformemente longu à a lunghezza di a matrice fusa è hà un tempu di residenza uniforme, assicurendu cusì chì u tessutu non tessutu fusa abbia proprietà più uniformi in tutta a larghezza.
Sistema di Die
U sistema di testa di morsa hè cumpostu da a filetta, a piastra di gas, elementi di riscaldamentu è di preservazione di u calore, ecc.
L'uniformità di i prudutti meltblown hè strettamente ligata à a matrice. Generalmente, a precisione di trasfurmazione di a testa di a fossa fusa hè alta, cusì u costu di fabricazione di a testa di a fossa hè caru.
Sistema di Die
5. Riscaldatore d'aria
U prucessu meltblown richiede assai aria calda. L'uscita d'aria cumpressa da u cumpressore d'aria hè deumidificata è filtrata è poi inviata à u riscaldatore d'aria per u riscaldamentu, è poi inviata à l'assemblea di muffa fusa. U riscaldatore d'aria hè un vasu di pressione, è in listessu tempu deve resistere à l'ossidazione di l'aria à alta temperatura, dunque u materiale deve esse in acciaio inox.
6. Dispositivu chì riceve
I tippi principali di dispositivi di ricezione di processi meltblown sò: tipu à rulli, tipu à schermu pianu
Mudellu tridimensionale (mandrinu): dispositivu per pruduce elementi filtranti
Adopte un dispositivu di ricezione tridimensionale, divisu in ricezione intermittente è ricezione continua.
Dispositivu di ricezione intermittenti
U dispositivu di ricezione si move avanti è indietro, è e fibre sò avvolte nantu à u mandru in più strati; a distanza di ricezione hè cambiata per pruduce un elementu filtrante cun un gradiente di densità;
Cambia a dimensione di u mandrinu per pruduce elementi filtranti cù diametri interni differenti. Dopu chì ogni elementu filtrante hè fattu, u mandru deve esse rimpiazzatu, cusì l'efficienza di a produzione hè bassa.
Dispositivu di ricezione continuu
U mandrinu chì riceve hè in forma di trave cantilever, è ci hè un arburu di trasmissione per fà sorte u filtru tubulare. L'estremità di a testa di l'arburu di trasmissione hè filettata, è l'elementu di filtru tubulare hè tiratu fora da u mandru di ricezione è trasportatu à u sistema di taglio.
Quandu si producenu elementi filtranti cun gradienti di densità, più teste di matrici cù distanze di ricezione diverse devenu esse equipate.
7. Attrezzatura ausiliaria
L'attrezzatura ausiliaria principale di a linea di produzzione meltblown hè u fornu di pulizia di die. U bloccu di i fori si farà dopu à a produzzione di a testa di a fossa fusa per qualchì tempu. À questu tempu, a testa di a fossa fusa deve esse rimpiazzata.
A matrice rimossa sostituita deve esse sparata per eliminà u polimeru è e impurità restanti in a matrice. Viti è filetti sò generalmente arrustiti per eliminà i polimeri residuali è e impurità.
2. Materie prime aduprate in meltblown
In teoria, tutte e materie prime in chip polimericu termoplasticu (fusione à alta temperatura, solidificazione à bassa temperatura) ponu esse aduprati in u prucessu di fusione. U polipropilene hè unu di i materiali chip più ampiamente usati per a tecnulugia meltblown. Inoltre, i materiali polimerici cumunamente usati per a tecnulugia di fusione includenu poliester, poliammide, polietilene, politetrafluoroetilene, polistirene, PBT, EMA, EVA, etc. U tippu di polimeru determina u so puntu di fusione è e so proprietà reologiche. Per ogni materia prima polimerica, ci hè un currispundente prucessu di soffia di fusione, cume a temperatura di riscaldamentu, u raportu lunghezza-diametru di a vite, forma di vite, prucessu di asciugatura di a materia prima, ecc., Ci sò certe differenze.
E materie prime polimeriche Olefin (cume u polipropilene) anu un altu gradu di polimerizazione, dunque a temperatura di riscaldamentu hè superiore à u so puntu di fusione 100 ℃ o superiore pò esse sciolta bè, mentre chì a temperatura di riscaldamentu di u poliester hè leggermente superiore à u so puntu di fusione pò esse sciolta . E materie prime di olefina generalmente ùn anu micca bisognu à esse asciugate. U poliester deve esse asciugatu cù chip.
U pesu moleculare è a distribuzione di u pesu moleculare di e materie prime polimeriche sò i fattori più impurtanti chì influenzanu u prucessu di fusione fusa è e prestazioni di tessuti non tessuti fusi.
Per u prucessu di fusione, si crede generalmente chì u bassu pesu moleculare è a distribuzione stretta di pesu moleculare di e materie prime polimeriche sò benefiche per l'uniformità di u web fusione. Più hè bassu u pesu moleculare di u polimeru, più altu hè l'indice di flussu di fusione (MFI, indice di flussu di fusione, si riferisce à u pesu di a fusione chì scorre in 10 minuti sottu certa pressione è temperatura), è più bassa hè a viscosità di fusione, u più adatta hè U prucessu meltblown hà un effettu di redazzione più debule.
3. a struttura è e pruprietà di i tessuti non tessuti fusi
Una di e caratteristiche di i tessuti non tessuti meltblown hè chì a finezza di a fibra hè chjuca, di solitu menu di 10 μm, è a maiò parte di a finezza di a fibra hè di 1 à 4 μm.
Diverse forze nantu à tutta a linea di filatura da l'ugliu di muffa fusa à u dispositivu di ricezione ùn ponu micca esse bilanciate (l'influenza di a fluttuazione di a forza di stinimentu di l'alta temperatura è di u flussu d'aria à grande velocità, a velocità è a temperatura di l'aria di raffreddamentu, ecc.) , chì face a fibra sbuffulata Diverse dimensioni di finezza.
L'uniformità di u diametru di a fibra in u tessutu non-tessutu di u filu di u filu hè significativamente megliu di quella di a fibra fusibile, perchè in u prucessu di u filu di filatu, e cundizioni di u prucessu di filatura sò stabili, è e cundizioni di redazzione è di raffreddamentu cambianu.
A cristalinità è l'orientazione di a fibra meltblown sò più chjuche di quella di u metudu di u filu di u filu. Dunque, a forza di a fibra fusibile hè scarsa, è a forza di a rete di fibra hè ancu scarsa. A forza di parechje fibre PP hè a seguente:
A forza di parechje fibre PP
A causa di a poca forza di e fibre sbuffulate, l'applicazione pratica di i tessuti non tessuti fusi hè principalmente per via di e caratteristiche di e so fibre ultra-fini.
4. l'applicazione di tessuti non tessuti fusi
Oghje ghjornu, i tessuti non tessuti fusi fusi sò aduprati principalmente per:
1 materiale filtrante
A filtrazione hè a separazione di particule sparse in gasu o liquidu.
Meccanismu di filtrazione: deposizione di vagliatura, deposizione elettrostatica, deposizione di diffusione, ecc.
E particelle sò più grande di a dimensione di i pori di u materiale filtrante da tamazzà?
Studii anu dimustratu chì: i materiali filtranti cù una dimensione di pori trà dece è decine di microni ponu intrappulà a polvera finu à 1 µm. Per migliurà l'effettu di sedimentazione di u setacciu, hè necessariu riduce a dimensione di i pori di u materiale filtrante, vale à dì per riduce a finezza di a fibra è aumentà a densità di u materiale.
I materiali non-tessuti meltblown anu l'avantaghji di e fibre fini, parechji pori, è di pori chjuchi.
applicazione:
Filtrazione di gas: maschere mediche, materiali filtranti per climatizatori interni.
Filtrazione di liquidu: filtrazione di e bevande, filtrazione di l'acqua.
Per migliurà l'effettu di filtrazione, a finezza di a fibra pò esse ridutta è a densità di u materiale filtrante pò esse aumentata, ma causerà un significativu aumentu di a resistenza di filtrazione.
Dunque, lasciate chì u materiale non-tessutu meltblown sia caricatu elettrostaticamente, è u so effettu di filtrazione pò esse miglioratu attraversu l'effettu elettrostaticu, vale à dì, trattamentu electret.
U tessutu non-tessutu meltblown trattatu cù l'elettret ha elettricità statica di longa durata è pò contà nantu à l'effettu elettrostaticu per intrappulà a polvere fina, cusì hà i vantaghji di alta efficienza di filtrazione è bassa resistenza di filtrazione.
U polipropilene hà una alta resistività elettrica (7 × 1010Ω · cm) è una grande capacità di iniezione di carica. Hè un materiale ideale per a fabricazione di fibre eletrete. L'esperimenti mostranu chì dopu à 1440 ore di conservazione di u tessutu non-tessutu in polipropilene finitu electret-finitu in modu naturale, l'efficienza di filtrazione rimane invariata.
L'influenza di a finitura electret nantu à l'efficienza di filtrazione è a resistenza di i tessuti non tessuti fusi
L'influenza di l'elettrazione finita nantu à l'efficienza di filtrazione è a resistenza di tessuti non tessuti fusi
Si pò vede chì a resistenza à a filtrazione di u tessutu non tissutu meltblown ùn hè micca cambiata dopu a finitura electret, ma l'efficienza di filtrazione hè stata assai migliorata, chì hè ineguagliata da altri tessuti non tessuti.
2. Materiali medichi è di salute
Maschera medica: un materiale compositu (SMS) fattu di materiale spin-bond nantu à i strati interni è esterni, è materiale sciuglitu à mezu.
3. Materiali di prutezzione di l'ambiente (materiali assorbenti d'oliu)
U tessutu non tissutu in polipropilene meltblown hè un bonu materiale chì assorbe l'oliu per e so proprietà materiale è a struttura in microfibra. Hè stata ampiamente aduprata in i paesi sviluppati cum'è l'Europa, l'America, u Giappone, ecc., Cum'è i sversamenti di petroliu marinu, i sversamenti di petroliu da l'attrezzatura di a fabbrica, è u trattamentu di e acque nere.
U tessutu non tissutu in polipropilene meltblown hà proprietà idrofobe è lipofiliche, hè resistente à acidi forti è alcali, è hà una densità più bassa di l'acqua. Dopu l'assorbimentu di l'oliu, pò flutterà nantu à l'acqua per un bellu pezzu senza deformazione è pò esse riciclatu è conservatu per un bellu pezzu. I tessuti non tessuti in polipropilene meltblown sò fatti in corde assorbenti d'oliu, catene assorbenti d'oliu, cuscini assorbenti d'oliu, ecc. L'assorbimentu d'oliu pò ghjunghje à 10-50 volte u so pesu.
4. Materiali per l'abbigliamento (materiali per u calore)
I materiali d'isolamentu termicu duveranu avè boni pruprietà d'isolamentu termicu è ponu esse aduprati per un bellu pezzu senza cambià e so proprietà d'isolamentu termicu.
L'esperimenti mostranu chì a struttura di maglia in fibra hè unu di i fattori principali chì influenzanu e prestazioni di trasferimentu di calore di i materiali di isolamentu termicu.
Per u materiale di isolamentu termicu cumpostu meltblown, u so spessore hà pocu effettu nantu à a permeabilità à l'aria, mentre a permeabilità à l'aria di i fiocchi di fibra di poliestere aumenta rapidamente quandu u spessore diminuisce. Dunque, u materiale di isolamentu termicu compositu meltblown hà una forte resistenza à u ventu.
5. Separatore di batteria
U materiale diafragma hè un cumpunente impurtante di a batteria è hè spessu piazzatu trà e placche positive è negative. A funzione principale hè di insulà e placche pusitive è negative per assicurà u flussu di u dielettricu.
U materiale di polipropilene hà una ottima resistenza à l'acidi è à l'alkali. U materiale di diafragma in polipropilene meltblown hà e caratteristiche di una dimensione di poru chjucu, una grande porosità, una piccula resistenza è varii cambiamenti di pruduttu.